Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.05.2020 03:34 - Спомени от... бъдещето – Ректорът
Автор: miri479 Категория: Хоби   
Прочетен: 1293 Коментари: 7 Гласове:
5

Последна промяна: 09.05.2020 04:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Асен наблюдаваше утайката от кафето, която рисуваше причудливи картини по дъното и стените на скромната му пласмасова чаша, докъто събеседниците на масата обсъждаха някакъв проект, в който Владимиров явно настояваше да включат и него.

- Момчето е много умно, повярвай, Иванов! – говореше пламенно на професора. – Имам чувството, че... Е, това може да ти прозвучи глупаво, но мисля, че се познаваме отпреди.

- Ти помниш ли нещо от предишната ни експедиция? – прошепна архелогът в ухото му. – Да не те е спохпдило нещо като видение?

- Не, съжалявам, миналото ми е пълна мъгла – призна Калоян.

Другият одобрително кимна, а младежът внезапно вдигна глава и се загледа с люопитсво в асистента си.

- Май спонехте нещо за някакъв проект – продума той, стремейки се да не издава стеснението си. – Ако искате, споделете ми!

- Няма нищо секретно – усмихна се по-младият преподавател, - Имаме официално разрешение да потърсим легендарното съкровище в Царевец, за което вроятно си чувал.

/Не, всъщност не беше, но историята му се стори позната/.

- Извинете – промълви объркано той, хващайки се за челото. – Малко ме забoля главата – и тръгна към изхода.

 На излизане от бара едва не се сблъска с елегантна и красива около 40- годишна жена, която изпитателно го изгледа... И внезапно осъзна, въпреки, че черната качулка прикриваше гъстите, тежки руси коси – тя беше... четвъртият конник, каквото и да означаваше това... Лицето от видението не бе така мило, а твърдо и решително. На мъжките си одежди имаше колан, в който носеше някакъв странен уред... Внезапно страните му въображаеми "сънища", го пренесоха в подземието на Царевец, където Иванов заплашваше Владимиров с меч...
"Това е невъзможно" - помисли си трескаво той, наблюдавайки приятелските взимоотношения между двамата си бъдещи преподаватели...
- Заповадйте при нас, госпожа Енчева – покани я професорът, а тя с изискана усмивка се присъедини към компанията на двамата преподаватели.

- Каква чест – прошепна сам на себе си Владимиров – Самият ректор на университета да пие кафе с мен. – Но откъде я познавам?...

- Имате ли нещо против, да включи още един в експедицията? – попита през това време колегата му. – Имам чувството, че някакъв неизвестен студент би могъл да ни е от помощ.

- Защо не? – отвърна тя, поръчвайки си безалкохолно...

Асен се отказа от лекцията... Имаше много неща да изяснява в главата си, а не можеше... Залута се из града, като насън мина по моста над Янтра, под паметника на четиримата конници – Асен, Петър, Калоян, Иван-Асен II-ри. „Мостът на самоубийците“ – мина му през ума, макар цялото пространство да бе отбелязано с „катинари на влюбените“.

Погледна през перилата, към разбушувалата се, мътна вода и изведнъж картината проблесна в ума му... Цялата сцена от средновековното Търново /малка част от спомените му като  член на научен орден от стара Италия/...

/следва финал/

 

 




Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. germantiger - хареса ми за пореден път, и не пиша това нормативно или ей така :)
08.05.2020 22:25
наистина ми хареса, защото е смело,директно, поддържа очакване и интерес,което може би е най-важното за сюжета - очакване за още, интерес, напрежение итн

сюжета му е майката както се казва ;)

...

сега разбира се, само за това което НЕ ми хареса

- срамежливо... младежа срамежливо попитал - ок, може да е срамежлив, нали ениов студент,но някак не е особено мъжко, поне да прикрие да,се посбори с тази срамежливост

ако човек описва сина си като майак или баща, детето си, може да напише срамежливо,но ПОНЕ ЗА МЕН тази дума не е особено подходяща за младежи в разказ и живот, оосбено ако тия младежи предполагам са решителни кавалеристи, ездачи и чукачи във фентъзи, последното айде няма да са, но тъгъдък тъгъдък :) ще са по-решително

- ректорката е руса, което никак не е често срещано сред българките, може да е изрусена, макар да не си го посчила, а и някой ще каже не е нужо да се посочва, но все пак това с русото е някак шаблон, нали не си го написала заради мен да е руса, не държа казано на шега :)

обикновено повечето ректори май са сухари и по експедиции не ходят, ако са рисковани по приключески експедиици мисля, че не - ректорите обуират лаври на режене на ленти админстриране итн по-често, разбира се, не е невъзможно каката да си е ректорка

това е никаквъ кахър и не е критика, нп
цитирай
2. germantiger - +
08.05.2020 22:30
критиката ми досега все едно не е критика - може да си остане срамежливостта и русата ректорка - всичко е ок

имам само една друга забележка,която също НЕ е и няма как да е задължителна

но ми се струва СЕРИОЗНА ;) наистина !

...

когато разкриваш спомен на студента, като припознмава или познаватози или онзи, то...

ДОБРЕ Е СПОМЕНА ДА Е НЯКАКВА СИТУАЦИЯ, не просто лице или кавалкада

би станало по-интересно и БИ РАЗКРИЛО НЕЩО ЗА ВСЕКИ ГЕРОЙ НЯКАКВА ОТДЕЛНА СИТУАЦИЯ

- примерно еди-кой си в бой

- или еди-кой си събиращ или обучаващхопра

- или еди-коя си на гроб или накоронация или дори във флирт

зависи какви искаш да наоправиш героите си
цитирай
3. miri479 - Здравей, Митак,
09.05.2020 04:37
благодаря за препоръките. Мисля, че лесно бих могла да коригирам текста си, според критиките ти, така че се заемам, защото котката ме събуди:)... Аз лично познавам доста руси жени от България, така че не виждам проблем героинята да е руса... Освен това, тя не е традиционен ректор, а член на научен орган в средновековието, това, че в настоящето се подвизава като "шеф на университет" е друга бира:)... Иначе ако кажеш, ще я направя и тъмнокоса, за мен не е проблем. В моите очи, красотата на човек е в чертите на лицето и в излъчването, цветът на коси и очи няма чак такова значение:)... Ще ме извините, ако има някоя и друга правописна грешка, но, както ви споменах, налага ми се да пиша на фонетична:)... А сега, отивам да прочета новия ти пост...
цитирай
4. valdor1355 - Да, добре е да има жена- конник. :...
09.05.2020 14:29
Да, добре е да има жена- конник. :)
Но аз си чакам продължението за третия конник- стария професор, отрицателният герой. Отрицателният герой винаги е епицентъра на сюжета. Това са специални персонажи, които трябва да ухажваме най- много при писане.
Поздрави. :-* :)

П.п: Иначе съм съгласна с мнението на ГТ, че мъжките герои трябва да са по- пауър - мъжки. Но това е защото аз предпочитам такива. Но това не значи, че ти трябва да променяш визията си за психологическите характеристики на своите персонажи. :)
цитирай
5. miri479 - Благодаря, Валдор,
10.05.2020 19:02
И аз харесвам женските персонажи, които проявяват понякога леко мъжки качества, тази съм планирала да бъде такава. В следващата част ще има продължение за отрицателния герой, но такива на мен не винаги ми се получават, та не отговарям:).
Да, и двамата сте прави, че мъжките образи трябва да са по-хард, ще се опитам да поправя това. Бях два дни на място без нет, затова сега ти отговарям. Поздрави:)
цитирай
6. valdor1355 - Спомних си за един филм. :) "...
10.05.2020 21:15
Спомних си за един филм. :) "Каубои и извънземни". Даниел Крейг играе мъж, изгубил паметта си. Да, има някакво естествено объркване, но психологически изобщо не се държи като объркан. Ако искаш и имаш време го погледни. ;)
Поздрави. :-* :)
цитирай
7. miri479 - Ще го изагледам, благодая за съвета, Валдор,
10.05.2020 23:17
Поздрави:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: miri479
Категория: Забавление
Прочетен: 561773
Постинги: 237
Коментари: 1252
Гласове: 5797
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930