Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.11.2020 13:29 - "Бабо, разкажи ми спомен" – Ивинела Самуилова
Автор: miri479 Категория: Изкуство   
Прочетен: 2644 Коментари: 12 Гласове:
8

Последна промяна: 09.11.2020 16:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 С благодарност към човека, който ми я препоръча: germantiger...
Анотация от „Хеликон”: Във връзка с изпълнение на проект, свързан с фолклора, главната героиня на романа попада в малка махала в Балкана. Там среща баба Жива и отношенията им стават близки, като между баба и внучка. Баба Жива не е много „учена“, но притежава неподправена мъдрост. Нейните възгледи, разкази и спомени за миналото разкриват един различен свят, в който хората тачат народните традиции и обичаи и пазят българския дух.


Младата жена става част от местната компания: зевзекът гъдулар дядо Петко, „гласът на съвестта“ и стожер на миналото дядо Йордан, цапнатата в устата баба Неда, необикновената монахиня – сестра Серафима, и двойката англичани Марк и Лиза.

С всяко следващо посещение „при баба“ образованата гражданка осъзнава, че не иска да бъде просто наблюдател, а да участва в този живот. Да се докосне до магията на старите обичаи и символи. Да усети пулса на неравноделните ритми и на чудните му песни. Да съхрани историята и легендите му. Да преоткрие вкусовете и уханията му. В духа на старата българска традиция героинята ще преосмисли отношението си към дома и семейството, към земята и вярата, към живота и смъртта.




Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Нещо не разбирам, Митак!
09.11.2020 17:54
Момичето е писало, че ти си я препоръчал!? А пък и да е забравило, фактът ,че е уважила препоръката ти е достатъчен
Не се сърди, неопитна е!
Но е талантлива!
Насърчавай я, знам ,че си с добро сърце, но импулсивен!
то и аз съм такъв и после съжалявам
цитирай
2. miri479 - Първоначално не го бях написала,
09.11.2020 18:18
после го добавих, след забележката му, но не бях го питала, дали разрешава да спомена никнейма му под подобен постинг, та затова. Хубава вечер и на Вас, Леон:)
цитирай
3. germantiger - финално
11.11.2020 20:40
липсват ви не първите 7, а нещо друго

не сте свикнали да благодарите, не се усещате, не го правите, не сте благодарни

струва ви се дребнавост, от мухата слон ви се струва и дори не се усещате какво е коректност, общност, подкрепа, признание, заслуга

не се обиждам ако някой ме е пропуснал - отвращавам се

не мога да се обидя на недоправени, ненаучени или хора дори които не познават категории като коректност, благодарност, признание

хора на които както казах/писах тия думи им се струват дребнавост, пропуск техен неглижиран, нещо дребничко ви се струват, че се и чудите

лично аз винаги споменавам, подчертавам, отделям и благодаря ясно, точно, откроявайки който и да е в начало или в край на мой постинг човек който е написал дори само 1 ред, 2 реда или ми е казал даже половин дума

но това на вас ви е непонятно, то даже ви учудва, съзирате в това че някой искал и се бил обидил

разбира с,е че живеем в различни вселени, аз си го знам от дете, птросто живота ми го напомня отвреме навреме с "вас"

...

няма какво да ти се сърдя

елементарно дори не ти дойде на ум какво да напишеш, а то трябва да е:

- проипуснах митак, не се усетих, не е с лошом чувство

- :) дам ме прощаваш :) случва се, сега ще те добавя

- да сме живи и здрави е най-важното, а книгите дано са хубави, чакам ги ;)

ей туй трябваше да напишеш, ама трудничко явно за теб... не се е получило, не ти идва викаш а

ама да напишеш, че той ИСКАЛ ?! и се бил ОБИДИЛ ?! ти дойде наум и то грешно, щото нито съм искал, нито съм се обидил - издразнил, изумил, излишно побеснял, отвратил - тия неща да
цитирай
4. miri479 - не съм те пропуснала,
13.11.2020 08:51
не исках до те споменавам, без да съм те питала. Щом за теб е такава драма, добре! Не говори с мен, и без това доста пъти си споменавал, че презираш българите, което е израз на голямо възпитание от твоя страна! P.p: Получих я, но няма да я чета, защото ми е препоръчана от човек, който страшно много ме разочарова, така че няма за какво да ти благодаря!
цитирай
5. germantiger - ++
13.11.2020 15:31
коментара ти казва - димитре и ти си невъзпитан

аяз това го знам и съм имал честността да си го признавам много пъти

виж твоята липса на възпитание ти дори не си подозитрала в себе си, камо ли признавала

усещаш ли разликата между нас или не я "схващаш"

презрението ми към българските лъжи ще продължи до края на живота ми ЗАСЛУЖЕНО

за ралзика от теб аз съм живял във вашата българска германофобия, обаче ти сред германци и тяхна българофобия не си живяла

и за това аз отново имам право, а ти в случая не да презирам тези или онези

за глупостта ти да не четеш нещо щом е препоръчано от някой няма да коментирам, разсмя ме ;)

не съм искал да говоря с теб - няма такова нещо, просто няколко дни си отспах, не съм говорил и с други, не само с теб

вчера мислех да ти звънна и се възсдържах - това е единствената разлика
цитирай
6. miri479 - Така е, аз съм невъзпитана
13.11.2020 16:16
и на всичко отгоре... съм българка. Никога не съм усещала българите да са германофоби, напротив, но щом ти казваш... Все пак, малко живях по червеното време и още лапах мухите, когато нещата се промениха... И не ми вменявай реплики, които не съм произнесла, казах само: "Димитре, ти ме разочарова и затова няма да чета книгата, която ми препоръча"... Глупаво, не глупаво, това е, радвам се, че поне съм те поразсмяла;)... Хубава вечер;)
цитирай
7. germantiger - +
14.11.2020 10:37
да си жива и здрава
цитирай
8. miri479 - Ти
14.11.2020 12:22
също. Аз няма да влизам повече в блога, той ме разочарова повече и от онлайн играта. Благодаря на всички, които ме подкрепяха и им желая успех:)
цитирай
9. valdor1355 - Успех и на теб, Мири. :)
14.11.2020 23:13
Успех и на теб, Мири. :)
Прегръдки. :)
цитирай
10. germantiger - :)
15.11.2020 07:42
денс ще ти се обадя да пробнвам да ти коригирам отказа в блога

така и не разбирам, защшот ти не разбираш и не приемаш елементарното, а именно то е:

направи грешка, признай си я

не прави драма от грешката, не си залсужава

аз също вероятно сгреших щом провокирам таквиа реалции у теб за което съжалавям

толквоа ли е сложнмо - просто е - виж си грешката, признай я, не драматизирай, продължи вблога, а аз явно трябва да съм по-деликатен с теб, ако моята грешка е в това че не съум деликатен - съжалявам

това е, стана много празнодумство и без туй
цитирай
11. catforlife - Здравей Мири,
16.11.2020 11:18
На мен ми харесват нещата, които пишеш и ще ми липсваш. Надявам се да преосмислиш напускането.
Поздрави и успех от мен, ако решиш друго.
Диди
цитирай
12. miri479 - Благодаря, мила,
16.11.2020 12:39
Валдор, благодаря, мила Диди. Германтайгър, засега ще наминавам само да преглеждам любимите си блогове, но ще пиша само на личния си компютър, благодаря, поздрави и успех на всички ви:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: miri479
Категория: Забавление
Прочетен: 565437
Постинги: 238
Коментари: 1252
Гласове: 5813
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930